Waarom rijschool marketing?

Om je Rijschool goed vindbaar te maken tussen de duizenden andere rijscholen is je marketing erg belangrijk. Maar hoe doe je dit en waar moet je allemaal op letten. Na het lezen van deze blog post zal dit allemaal duidelijk zijn. En kan jij je rijschool beter op de kaart zetten. En dus meer klanten genereren.

Marketingplan rijschool

Marketingplan rijschool

Waarom is marketing belangrijk?
Rijschool marketingplan maken, hoe begin je ermee? Om te beginnen met je marketingplan is het belangrijk om te kijken waarin jij je onderscheid van alle andere rijscholen. Het is dus goed om meerdere rijscholen met die van jou te vergelijken. Zodat je daarna van jezelf weet waarin jij je onderscheid van de rest. Een marketingplan is erg belangrijk vooral omdat er zoveel rijscholen zijn die dagelijks de strijd met je aangaan. Als jouw marketingplan juist is dan zal je zien dat je meer klanten, inkomsten en beoordelingen genereerd. Waardoor je dus beter zal scoren dan je concurrenten.

Marketingstrategie rijschool

Wat is marketingstrategie?

Een marketingstrategie is eigenlijk niet meer dan vooruit te denken over hoe je je rijschool wilt laten groeien en wilt verbeteren. Om dit te bereiken is het belangrijk om de juiste aanpak te kiezen om zo je rijschool te kunnen laten ontwikkelen waardoor je dus ook echt mee kan doen met je concurrente rijschoolhouders.

Nu hoor ik je denken hoe moet ik dit dan doen en waar dien ik allemaal rekening mee te houden? Hieronder zal ik alle belangrijke stappen met je doorlopen zodat je deze daarna kan toepassen in je eigen onderneming.

1: Plaats fotos van je geslaagde leerlingen. ( wel is het hier heel belangrijk dat je leerlingen deze foto ook zelf ontvangt zodat hij/zij deze kan plaatsen op zijn eigen social media kanalen. Zorg dat er bij deze foto een link is toegevoegd waarop geklikt kan worden voor meer informatie)

2:  Vraag om beoordelingen. ( vraag altijd om je leerlingen om een beoordeling te plaatsen. Ook als deze negatief zijn, dien je deze te laten staan. Elke onderneming heeft namelijk positeve en negatieve beoordelingen nodig om serieus genomen te worden.

3:  Bied proefpakketten aan ( vaak worden er alleen proeflessen aangeboden, maar daar haal je vaak de beginnende rijder niet meer mee over de streep. Probeer eens iets ander, en bied een proefpakket aan voor een goedkope prijs. Hierdoor kunnen ervaren hoe een rijles eruit gaat zien en hoe de klik is met de instructeur)

4: Werving via huidige leerling ( je kan een soort actie bedenken dat als huidige leerlingen een nieuwe leerling aanbrengen ze een cadeaubon ontvangen van een bepaald bedrag.)

5: Maak Reclame ( zorg dat je via je social media kanalen, flyers of berichten in de krant je benadrukt waarom ze bij jou moeten lessen. Denk hierbij aan het soort auto waarin je les geeft, extra’s die je aanbied en vemeld jehoge slagingspercentage)


Mocht je na het lezen van deze blogpost toch nog vragen hebben. Wij bij Epicwebsite hebben een ruime ervaring in het ontwerpen van verschillende rijschool, websites en applicaties. Neem dus vandaag nog contact op met onze deskundige om zo je rijschool website te laten maken met alle marketing strategieën.

Wij zijn Epic!

Epicwebsite bestaat uit een team van enthousiaste én ervaren developers. Bij ons ben je aan het juiste adres voor het op maat laten maken van Webapplicaties. Naast een maatwerk service, bieden we je natuurlijk ook kwaliteit en een heldere visie.

Deel Dit Verhaal, Kies Je Platform!
De nieuwste kunstwerken
Alle projecten