ASO of App Store Optimalisatie.
ASO of App Store Optimalisatie is eigenlijk niet meer dan ervoor zorgen dat jouw app hoog in de App store en Google store komt, waardoor je dus meer gebruikers en downloads kan generen. Hoe je het beste een App store optimalisatie toepast waardoor je meer klanten en download genegeerd word in deze pagina uitgelegd.
App store optimalisatie
App store optimalisatie is super belangrijk om klanten en downloads te generen. Maar hoe gaat dit nou precies in zijn werking. Om je app zo hoog mogelijk in de App Store en Google Play Store te laten verschijnen, zijn er een aantal stappen die je moet volgen om de hoogste positie in de App Store of Google Play Store te bereiken. Ik zal deze stappen zo duidelijk omschrijven zodat je deze kan toevoegen. Zodat je het beste je App kan optimaliseren.
Welke stappen moet je doorlopen voor een goede App Store Optimalisatie?
Juiste zoekwoorden:
Zoekwoorden zijn erg belangrijk om goed gevonden te worden in de App of Google Store. Dus voordat je een App gaat bouwen ga dan eerst op onderzoek uit welke zoekwoorden voor jou belangrijk zijn. Hou vooral rekening met de zoekwoorden die het meest gebruikt worden in de rubriek waarin je App ook valt.
Eerste indruk:
Het uiterlijk van een app is erg belangrijk. Vaak word er alleen maar gekeken naar het logo en de naam. Je logo is in principe het visitekaartje voor je app. Spreekt deze niet aan dan loop je het risico dat je App niet eens bekeken gaat worden. En dat zou toch erg zonde zijn na al het lange werk dat je erin geïnvesteerd hebt.
Beoordelingen:
Toekomstige gebruikers kijken naast het logo en de naam ook vaak naar de beoordelingen van de mensen die je app al hebben gedownload. Hou deze dus goed in de gaten en probeer ook op de niet goede beoordelingen te reageren met een eventuele oplossing. Hieraan zijn je potentiële klanten dat je meewerkt om je App te verbeteren aan de wensen van je klanten.
Maak je App uniek:
Probeer altijd zo je App te maken dat je net iets anders aanbiedt dan je concurrenten. Hierdoor kun je ook goed opvallen tussen de vele apps die al voor je zijn gebouwd.
Blijf veranderingen doorvoeren:
Zoals ik eigenlijk net al had beschreven, je huidige klanten kunnen tegenpunten aanlopen waar je op het eerste moment niet over nagedacht hebt. Dit geeft helemaal niets. Zolang je maar veranderingen doorvoert. Hierdoor groeit je App, waardoor je dus steeds meer downloads zal generen.
Wil je meer informatie over App Store Optimalisatie? Neem dan via onderstaande knop contact met ons op.
Wat is App Store Optimalisatie?
App Store optimalisatie is dus eigenlijk niet meer dan je App zo hoog mogelijk te krijgen in de App Store of Google Play Store. Wel zitten er in deze Stores kleine verschillen qua ASO.
Verschillen App Store en Google Play Store.
Zoals al eerder vermeld zijn er overeenkomsten en verschillen tussen de App Store en Google Play Store. Zo mag de titel van je App in de App Store maximaal maar 30 tekens hebben, terwijl dit bij de Google Play store maar liefst 50 tekens mag bevatten. Dit betekent dus dat je goed moet nadenken over wat je precies in de titel wilt opnemen.
Ook is het mogelijk om in de App Store subtitels te gebruiken, hierin kan je net iets meer duidelijkheid geven over je App. Let wel op ook dit mag maar maximaal 30 tekens bevatten. Helaas is deze mogelijkheid niet mogelijk bij de Play Store
Verder is er nog 1 verschil die erg belangrijk is voor je positie binnen de App Stores.
Deze is namelijk dat Google Play Store niet alleen maar bijhoudt hoeveel mensen je App gedownload hebben, maar misschien nog wel belangrijker ook hoeveel deze weer hebben verwijderd. Dit zal ook van invloed zijn op de positie van je app.
Inhoudsopgave:
Ontdek, Beleef, Deel: Verspreid de Vreugde op Social Media
Epic insights
Laatste nieuwtjes, tips en inzichten in de wereld van web- en appontwikkeling en meer.