Waarom een Portaal laten maken voor je onderneming?
Een portaal kan zorgen voor een verbetering van je dienstverlening. Door gebruik te maken van een portaal kunnen je medewerkers makkelijker met elkaar communiceren en informatie delen. Ook is het mogelijk om via een API-koppeling tools en applicaties die je al binnen je onderneming gebruikt, met elkaar te koppelen. Denk hierbij aan:
- Boekhouding
- Urenregistratie
Wij van Epicwebsite hebben een ruime ervaring in het ontwikkelen van verschillende portalen. Zoals onder andere:
- Klantenportaal
- Portaal voor je medewerkers
- Informatie portaal
- Patiënten portaal
- Leerlingen portaal
Als je op zoek bent naar een professioneel portaal voor je bedrijf, is de URL 1 de juiste plek voor u. Bij ons vindt je een team van experts dat gespecialiseerd is in het maken van op maat gemaakte portalen. Onze software-engineers hebben jarenlange ervaring en zorgen voor een perfecte realisatie van je wensen. Naast het maken van portalen, zijn wij ook een softwarebedrijf. Hierdoor kunnen wij je niet alleen voorzien van een mooi uiterlijk, maar ook van een efficiënte en soepel werkende oplossing. Kijk gerust eens op onze deze voor meer informatie over onze diensten als softwarebedrijf.
Daarnaast bieden wij ook maatwerksoftware aan. Onze software-engineers werken nauw samen met je om je specifieke wensen en behoeften te begrijpen en deze vervolgens om te zetten in een gebruiksvriendelijke en effectieve software-oplossing.
Portaal laten ontwikkelen.
Hoe werkt een portaal?
Om een portaal te kunnen laten ontwikkelen is het belangrijk om eerst te kijken wat van toegevoegde waarde is voor jouw onderneming. Wil je namelijk alleen een portaal laten maken voor je medewerkers dan dien je een intern portaal te laten maken (ook wel intranet genoemd) Bij een intern portaal krijgen de medewerkers toegang via een beveiligde inlog pagina.
Wil je ook een portaal laten maken voor je klanten of partners dan kan er binnen de interne portaal een beveiligde omgeving worden ontwikkeld waar de klanten of partners toegang tot hebben.(dit wordt ook wel extranet genoemd)
Bij intranet moet je denken aan:
- Inlog pagina voor medewerkers of partners (iedere werknemer of partner krijgt zijn eigen inlog gegevens)
- Boekhouding (volledig inzicht in het inkomen en uitgaven)
- Urenregistratie (hierbij kan je alle gewerkte uren en vrije dagen in verwerken)
- Roosterplanning (een werkrooster voor de gehele maand of per week)
Bij Extranet moet je denken aan:
- Informatieve pagina (denk hierbij aan informatie over een product of andere informatieve gegevens)
- Bestel pagina (hier kunnen je klanten bestellingen plaatsen en deze na betaling ook volgen)
- Afreken pagina (hier kunnen de geplaatste bestellingen afgerekend worden)
- Contact pagina (klant kan hier alle contact gegevens terug vinden, tel nummer, email adres of sociaal media gegevens)
Klantportaal laten maken.
Wat zijn de Voordelen van een klantportaal?
Een klantportaal laten maken voor je klanten, zorgt ervoor dat je klanten alle gegevens die ze nodig hebben in een keer kunnen inzien nadat ze ingelogd zijn.
Deze voordelen zal een klant ervaren met een klant portaal:
- Klant kan 24/7 inloggen en gebruik maken van het portaal
- Doordat alles in een omgeving is het makkelijk om te gebruiken voor de klant.
- Klant kan alle gegevens inzien (facturen, bestellingen)
- Klant heeft eigen inlog gegevens en voelt zich hierbij veilig bij het gebruik van de diensten.
Ook biedt een klantenportaal voordelen voor je als bedrijf, namelijk:
- Volledig inzicht (in klantdata en logistieke processen)
- Je kunt en klantenportaal makkelijk koppelen (zoals een CRM-systeem)
- Â Door veel te automatiseren kun je veel tijd besparen
- Mogelijkheden tot persoonlijke acties en nieuwsbrieven
Online portaal bouwen met maatwerk software.
Waarom gebruik maken van Maatwerk?
Elk portaal en onderneming is anders, zo natuurlijk ook de wensen van de ondernemer. Om een portaal voor jou als ondernemer te maken is het belangrijk om deze op maat te laten maken, zodat wij exact een online portal kunnen ontwikkelen die aansluit op je wensen.
Wij werken via een scrum methode (stapsgewijs wordt er via 2 wekelijkse sprinten gewerkt)
De sprints zien er als volgt uit:
- Gesprek met de klant (hier worden alle functionaliteiten besproken)
- Wij maken een planning, waarin we de werkzaamheden beschrijven.
- Eerste opzet wordt gemaakt en laten zien aan de klant.
- Klant geeft ons evt wijzigingen door, die wij dan weer verwerken.
- Aanpassingen zijn verwerkt en worden laten zien aan de klant.
- Klant keurt het goed en wij gaan verder met de volgende stap.
- Uiteindelijk is alles ontwikkeld en zullen wij het portal opleveren.