Zoekmachine optimalisatie

Een organische goede vindbaarheid van uw website in Google, kan bereikt worden middels (SEO). De website en SEO mag u dan ook als twee aparte onderdelen bekijken. Seo optimalisatie is onderdeel van zoekmachine marketing.

Zie de website als het ‘huis’ dat u gebouwd heeft. Middels zoekmachine optimalisatie gaat u een ‘aanbouw’ aan het huis zetten zodat hij beter opvalt in de straat. U voegt hiermee dus ‘fysieke waarde’ aan uw website toe. SEO betreft een lange termijnstrategie. En dit is dan ook een investering die permanent waarde toevoegt aan uw website, zoals een aanbouw aan een huis.

Een meerderheid van uw doelgroep zal zich via de zoekmachine Google oriënteren. Dit betekent dat een organische goede vindbaarheid erg belangrijk is voor uw website. Google wilt u hier graag bij helpen, mits de website wel op een aantal facetten op orde is.

 

Wat is zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie is het proces van optimaliseren van de website. Om op een natuurlijke wijze ook wel organisch zoekverkeer, hoger in de zoekmachine Google, Yahoo en Bing te komen.

De Google ranking bestaat uit drie hoofdfactoren: techniek, content en autoriteit. Deze drie factoren bezitten over 200 ranking factoren, waar Google rekening mee houdt bij de indexatie van uw website. Zoekmachine optimalisatie zorgt dat de drie hoofdfactoren optimaal zijn voor uw bezoekers en Google.

 

Facetten van zoekmachine optimalisatie

SEO staat voor Search Engine Optimization. Hierbij ligt de focus op het verbeteren van de organische vindbaarheid van uw website. Zoekmachine optimalisatie heeft een langetermijnstrategie en kent drie belangrijke onderdelen.

We zijn bij SEO genoodzaakt om eerst de techniek van de website en de content op de website in orde te hebben. Voordat wij kunnen werken aan de autoriteit van de website door middel van kwalitatieve links. Van tevoren doen we een uitgebreide analyse op de drie facetten. En doen we een uitgebreid concurrentieonderzoek.

 

Voordelen van SEO

Een hogere positie in Google betekent automatisch meer organische zoekverkeer op uw website. Uit een onderzoek van Google blijkt dat 95% van de Nederlandse internetgebruikers gebruik maken van zoekmachine Google om zich te oriënteren. Ook blijkt uit hetzelfde onderzoek dat 68% van de Nederlandse internetgebruikers zich niet verder oriënteert dan de eerste pagina op Google.

Naast het feit dat een hogere ranking meer zoekverkeer oplevert. Houd zoekmachine optimalisatie zich ook bezig met het optimaliseren van zoekwoorden, waarop u gevonden wilt worden. Dit heeft als gevolg dat de bezoekers die op uw website komen via de zoekmachine Google, tegelijkertijd ook behoren tot uw doelgroep.

Meer informatie over zoekmachine optimalisatie en betere vindbaarheid van uw website? Wij kunnen uw website beter vindbaar maken. Andere vragen? Neem dan contact met ons op.