Logo’s

Hier kan je lezen wat er komt kijken bij het maken van een logo en wat belangrijk is om een goede associatie te wekken.

Het idee van een logo en een naam is dat het simpel en aantrekkelijk is, maar het moet er ook voor zorgen dat het blijft hangen. Goede voorbeelden daarvan zijn Amazon, Nike en Adidas. Wat veel bedrijven doen is dat ze hun naam combineren met kleine dingen in hun logo.

Bij Amazon is er een pijl die van a naar z gaat. Dat komt omdat ze daarmee willen zeggen dat ze producten van a tot z hebben en daarbij maakt het ook nog een lach. Bij Adidas hebben ze hun oude schoenen in het logo verwerkt. Wat daarmee wordt bedoel is dat Adidas vroeger en nu nog steeds bekend staan om de strepen op hun schoenen.

Nike maakt gebruik van een simpel logo, maar bij Nike is het de naam die je echt pakt en het logo is om het simpel op de schoen te krijgen. Daarentegen heeft het logo van Nike natuurlijk wel een verhaal wat een logo wel betekenis geeft.
De naam van een bedrijf kan ook vaak te maken hebben met hoe ze het klaar maken. Een goed voorbeeld hierbij is coca cola die vroeger serieus cocaïne in hun drankjes deden.
Een bedrijfsnaam moet meteen de aandacht trekken en mensen laten afvragen wat het is en waarom ze het doen.

Kleuren van logo’s

De kleur van een logo heeft een belangrijke rol in het marketing gedeelte van elke bedrijf. Een persoon heeft van nature dat een kleur hem/haar aantrekt of dat het je afstoot. Dit gebruiken bedrijven heel goed voor hun marketing.

Er word namelijk gezegd dat bijna 85% van de consumenten zeggen dat de kleur de belangrijkste reden is om een product te kopen. Waarbij naam je vaak aantrekt in je gedachten trekt kleur je emotioneler aan.

Rood
Bij de kleur rood horen vaak sterkere gevoelens dan vergeleken met andere kleuren.

Rood laat vaak: liefde, passie, vurigheid en woede zien. De kleur rood zorgt er ook sneller voor dat je eetlust wordt versterkt. Een goed voorbeeld hiervoor is McDonalds. Rood blijkt impulsieve shoppers te stimuleren.

epicwebsite grafische ontwerper

Blauw
De kleur blauw wordt snel gekoppeld met autoriteit (kijk maar naar onze eigen overheid en de politie.)

Dit komt doordat het geassocieerd wordt met betrouwbaarheid, verantwoordelijkheid en veiligheid. Daardoor is blauw een goeie kleur om serieus, zakelijk en betrouwbaar over te komen.

Oranje
Oranje wordt snel gezien als een vrolijke, warme kleur. Door deze kleur kan je je snel enthousiast voelen. Deze kleur zorgt ervoor dat een bedrijf er vriendelijk, speels en zelfverzekerd overkomt.

Het is ook een kleur die vraagt of je iets gaat doen. Mensen worden door deze kleur gestimuleerd. Een goed voorbeeld hiervan is Nickelodeon. Een kinderprogramma die ervoor moet zorgen dat kinderen gestimuleerd raken, zelfverzekerd en vrolijk.
Dit zijn drie voorbeelden van kleuren die op zichzelf al sterke emoties kunnen opwekken. Kleuren zorgen ervoor dat mensen zich comfortabel voelen, of kleur kan ervoor zorgen dat mensen zich heel apart voelen.

Conclusie

De reden dat bedrijven zoals Nike, Adidas en Coca-Cola zo groot en bekend zijn komt, omdat ze deze informatie heel goed gebruiken om klanten over te halen. Om deze reden zijn dit niet zomaar ideeën om de pet naar te gooien.

Deze aspecten kunnen klanten aantrekken of juist afschrikken. Door deze informatie moet elke bedrijf een strak, simpel en mooie naam en logo verzinnen.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Epicwebsite?
Neem dan gerust contact met ons op en we bespreken samen je wensen en wat de mogelijkheden zijn. Met onze jarenlange ervaring en vele projecten voor verschillende klanten, hebben we voldoende kennis in huis om ook jouw website tot een succes te maken.

Er is altijd meer mogelijk dan je denkt!

Inhoudsopgave:

Maak Jouw App Droom Waar
about us 2

Van het eerste concept tot een succes in de appstore, wij zijn jouw partner in innovatie.

Boost Je Online Zichtbaarheid

Met onze SEO, SEA, en ASO-diensten!

EPIC

“Staat jouw site waar het hoort: bovenaan.”

b3f89d2199cdc93b0b2e7cc15406fcd3?s=96&d=mm&r=g

Gepubliceerd op: 10 maart 2021

👋 Hoi, Ik ben Natalie Welkom, het trotse gezicht achter Epicwebsite. Op mijn pagina combineer ik nauwgezette technische vaardigheden met vernieuwende marketingstrategieën. Mijn enthousiasme voor HR en digitale marketing speelt een cruciale rol in de groei en het succes van Epicwebsite. Ik nodig je van harte uit om meer te ontdekken over mijn bijdragen en visie hier op Epicwebsite. Mijn Reis Innovatie Als Kompas De kern van mijn werk bij Epicwebsite ligt in de onbegrensde mogelijkheden van innovatie. Van baanbrekende apps tot strategische marketingplannen, mijn doel is om grenzen te verleggen en nieuwe terreinen te verkennen. Mijn reis bij Epicwebsite begon met een visie: technologie toegankelijker maken en bedrijven transformeren. Door onze krachten te bundelen, kunnen we samen iets ongekends creëren, waarbij jouw doelen altijd voorop staan. Maak een afspraak met mij Samen Groeien Mijn rol overstijgt het technische; ik zie mezelf als jouw partner in de digitale transformatie. Met een achtergrond in HR en digitale marketing, draag ik bij aan een cultuur waarin innovatie, groei en klanttevredenheid centraal staan. Samen bouwen we niet alleen aan projecten, maar ook aan relaties, waarbij elk succesverhaal begint met een goed gesprek en een gedeelde droom. Neem direct contact op We zijn Epic Mijn Technische Vaardigheden Omvatten: Technische Precisie & Creatieve Marketingstrategieën Pionier in Dienstenuitbreiding Vernieuwer in App Ontwikkeling Expert in SEO en SEA Strategische Marktuitbreiding Projectleider en Innovator Voorloper in AI en Technologische Integratie Ik heb een project voor jou

Ontdek, Beleef, Deel: Verspreid de Vreugde op Social Media

Epicwebsite

Wij Zijn Een Team Van Bekwame Ontwikkelaars, Programmeurs En Online Marketeers.

We bezitten uitgebreide ervaring met diverse platforms, systemen en apparaten. We creëren producten die compatibel en toegankelijk zijn. Daarnaast kun je bij ons altijd rekenen op een marketingexpert.