CRM

Wil jij weten wat Customer Relationship Management (CRM) is, samen met de voor en nadelen ervan. Dan kan je dat hier leren.

CRM staat voor Customer Relationship Management. In een CRM-system sla je alle informatie op van een klant. Met een CRM-systeem kan je bijvoorbeeld klanten gegevens beheren en up-to-date houden. Je kan ook met een CRM-systeem contact beheren, uren registreren, e-mails verzenden, sales volgen, contact bewaren en nog veel meer.
Elk bedrijf heeft zeker een CRM-systeem nodig. Vroeger werd alle informatie van klanten bewaard in notebooks, laptops of gewoon in het geheugen van mensen. Om dit te voorkomen wordt een CRM-systeem gemaakt voor bedrijven. Epicwebsite heeft ervaring met het maken van CRM systemen en veel soortgelijke applicaties, zoals apps en websites.

Voordelen en nadelen van een Customer Relationship Management-systeem:

1. Alle gegevens van een klant worden gecentraliseerd. Dat houdt in dat alle afdelingen even veel contact kunnen hebben. Vroeger hadden de sales teams het meeste contact met de klant.
2. Een ander voordeel is dat CRM je verkoopprestaties verbetert. CRM-systeem heeft verschillende tools die je als verkoper kan gebruiken. Hiermee kan je de verkoopactiviteiten evalueren en het klantgedrag identificeren. Het verkoopproces geeft betere resultaten en is effectiever als het op deze manier gaat.
3. In het CRM-systeem heb je ook toegang tot real-time gegevens. Alle werknemers in het bedrijf hebben via hun laptop, computer of mobiel toegang tot de meest recente klantinformatie. Dit komt door de evolutie van de cloud die real-time data synchroniseert.
4. Met een goed werkende CRM-systeem is het ook belangrijk dat je klantbinding behoudt met de klant. Dit is namelijk voordeliger en het kost jou minder tijd om een nieuwe klant te zoeken. Hiermee is het mogelijk dat je een betere relatie kan bouwen met de klant die je nu hebt, het tevreden houden van je huidige klant en het bieden van een buitengewone service.

Een nadeel van een CRM-systeem is dat de kosten snel kunnen stijgen als je meer klanten wilt toevoegen of aanpassingen wilt maken. Voor functies die je mogelijk niet gaat gebruiken betaal je vervolgens wel onderhoudskosten. Het kost ook heel veel tijd voor een goed selectieproces en de implementatie gaat niet bepaald snel. Als je een afwijkende werkwijze wilt hanteren voor de functionaliteiten, dan ondersteunt dat minder goed.

Slot

Een standaard CRM-pakket kan in sommige gevallen een prima oplossing zijn, maar soms is het dat niet. De reden waarom dat zo is is, omdat jouw bedrijf op een specifieke doelgroep richt of, omdat jouw bedrijfsproces heel uniek is.
Voor bedrijven die geen standaard CRM-pakket kunnen gebruiken, bieden wij maatwerkoplossingen. Met jou wensen heb je een applicatie die zonder moeite aansluit.
Met een intelligent CRM-systeem kun je de status van potentiële klanten bijhouden. Een eenvoudig systeem die zorgt voor tevreden klanten, minder kosten en het voorkomt onnodige fouten. Je kan met dit slimme eenvoudige systeem je klanten goed bedienen, met daarbij alle informatie die indien nodig is.
Op Epicwebsite kan je een aantal voorbeelden zien die wij gemaakt hebben voor onze klanten.

Heeft jouw organisatie problemen? Neem contact met ons op via telefoonnummer 036-8415083 of stuur een e-mail naar [email protected]. Wij reageren meestal binnen een dag.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Epicwebsite?
Neem dan gerust contact met ons op en we bespreken samen je wensen en wat de mogelijkheden zijn. Met onze jarenlange ervaring en vele projecten voor verschillende klanten, hebben we voldoende kennis in huis om ook jouw website tot een succes te maken.

Er is altijd meer mogelijk dan je denkt!